Рекомендації батькам, щодо профілактики потрапляння дітей у небезпечні інтернет-спільноти.

1. Не панікуйте!

2. Станьте для дитини другом.

3. Звертайте увагу, коли прокидається дитина, чи спить вона в ранні години.

4. Як дитина їсть (з апетитом, без апетиту).

5. Приділяйте більшу увагу психологічному стану дитини (запитуйте: «Як твої

справи?», «Ти чимось засмучений(на)?», «Що приємного сталося сьогодні?»).

6. Цікавтеся життям дитини: «Що тобі подобається?», «Розкажи про своїх друзів», «Яку ти любиш музику? Я хочу послухати її з тобою» тощо.

7. Стежте за шкірними покривами дитини, відмічаючи наявність пошкоджень. У разі їх виявлення з’ясовуйте обставини, за яких вони з’явилися. Особливу увагу звертайте на пошкодження у формі кита, метелика, видряпані букви та слова, подряпини, опіки (припікання) та іншого роду пошкодження.

8. Намагайтеся заповнити вільний час дитини спортивними або культурними секціями, домашніми справами, сімейними розвагами, відволікти дитину від Інтернету.

9. Перевіряйте облікові записи (акаунти) дитини в соціальних мережах та групи, до яких входить акаунт.

10. Беріть участь у спілкуванні у приватних чатах, де спілкується ваша дитина.

11. Звертайте увагу на коло спілкування дитини в реальному житті: хто її друзі, чим вони займаються тощо.

12. Обов’язково цікавтеся, які фото- та відеофайли є в ґаджетах дитини.

13. Встановіть функцію «батьківський контроль» на всіх ґаджетах дитини і на вході в мережу Інтернет.

До кого звертатися.

При виявленні таких груп або факту вступу дитини в одну з таких груп просимо негайно інформувати:

• кіберполіцію (https://www.cybercrime.gov.ua – цілодобово);

• районний відділ поліції (102);

• адміністрацію навчального закладу;

• звертатись за телефонами Національної дитячої «гарячої лінії» –

0 800 500 225 та 116 111 (безкоштовно).

Рекомендації щодо участі дітей в небезпечних інтернет - спільнотах.

Часом діти та підлітки переживають певний травматичний досвід і в цей момент найбільше потребують допомоги. Це стосується і небезпечної взаємодії як в онлайні, так і в офлайні.

Існують поведінкові прояви, які зазвичай непритаманні дитині та можуть сигналізувати про виникнення ризикованих ситуацій.

Фізичні зміни:

  • невиспаний вигляд, на уроках чи перервах може засинати;
  • скарги на головний біль чи біль у шлунку;
  • швидка втрата ваги чи її набирання;
  • помітні самоушкодження (порізи, глибокі подряпини, синці) на тілі.

Психічні зміни:

  • розсіяна увага дитини;
  • тимчасова “втрата” пам’яті, коли дитина забуває свої дії чи слова;
  • втрата відчуття часу.

Психологічні зміни:

  • помітний страх дитини;
  • нервовість чи злість під час використання гаджету;
  • агресивна поведінка без явної причини.

Соціальні зміни:

  • дитина віддаляється від однокласників та тих, з ким проводила більшість вільного часу;
  • дитина виглядає депресивною - не комунікує з оточуючими;
  • проявляє пасивність та не бере участі у спільних обговореннях;
  • може прогулювати школу посилаючись на погане самопочуття;
  • спостерігається замкнутість та однотипові відповіді на питання від дорослих;
  • дитина може зникати з дому без попереджень;
  • у комунікації з’являються нові сленгові слова, які раніше дитина не використовувала.

Якщо Ви помітили деякі ознаки у дитини, то спершу поговоріть з нею і зазначте, що Ви завжди підтримаєте дитину і допоможете їй справитись з будь-якою ситуацією.

Якщо дитина не готова зараз обговорювати ситуацію, яка склалась, порадьте звернутись на гарячу лінію 1545 (далі обрати "3"). Лінія працює цілодобово, анонімно та безкоштовно.

Спеціалісти лінії працюють для підвищення рівня обізнаності дітей, батьків і спеціалістів про попередження та реагування на ризики в Інтернеті.
Також можна звернутися до організації Teenergizer, яка надає консультації “рівний-рівному” з психологом безкоштовно і конфіденційно - teenergizer.org/consultations/

Кiлькiсть переглядiв: 90