18 травня 2017 року відбулась Міжнародна науково-практична конференція «Проблеми сучасного підручника», у якій взяли участь вчені, науково-педагогічні та педагогічні працівники, докторанти, аспіранти, здобувачі, видавці навчальної літератури.

Педагогічні працівники Великодимерського НВК, Дудар А.В., заступник директора з МР, Кучерова І.І., учитель математики, Віткалова Н.Я., учитель математики, Светюха О.М., учитель математики, Юхта Н.М., учитель математики, Крук Л.С., учитель інформатики, Шелудченко О.М., учитель біології, Ростовський Ю.А., учитель фізики, долучилися до конференції.

Цей науковий захід є традиційним для Інституту педагогіки та проводиться з метою висвітлення й апробації результатів наукових досліджень з теорії та практики підручникотворення в умовах реформування освітньої системи України.

З вітальними словами до учасників конференції звернулися президент НАПН України Василь Григорович Кремень і віце-президент НАПН України, в. о. директора Інституту педагогіки НАПН України Олег Михайлович Топузов.

На пленарному засіданні конференції виступали високоповажні гості Володимир Володимирович Ткаченко, в.о. директора Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України, який розкрив питання експертного оцінювання сучасних підручників, та Сергій Олександрович Важнік, директор Науково-методичної установи «Національний інститут освіти» Міністерства освіти Республіки Білорусь, який розповів про білоруські підручники нового покоління, зокрема підходи і принципи щодо їх розроблення.

Тетяна Миколаївна Засєкіна, заступник директора з науково-експериментальної роботи Інституту педагогіки НАПН України, доповіла про результати роботи науково-педагогічного колективу Інституту педагогіки НАПН України в сучасному підручникотворенні, зокрема інформувала присутніх про висновки конкурсного відбору МОН України проектів підручників для учнів 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів.

Вчені Інституту педагогіки, наукових установ - співорганізаторів конференції та вищих навчальних закладів доповідали з актуальних проблем теорії і практики підручникотворення. Головний науковий співробітник відділу суспільствознавчої освіти Інституту педагогіки НАПН України Олена Іванівна Пометун підняла питання розвитку критичного мислення учнів засобами підручника. Леся Іванівна Прохоренко, в. о. заступника директора з науково-експериментальної роботи Інституту спеціальної педагогіки НАПН України,розкрила у своїй доповіді науково-методичні засади змісту підручників для дітей з особливими освітніми потребами.

Про проблеми теорії та практики реалізації задачного підходу у сучасному підручнику для системи загальної середньої освіти говорив професор кафедри соціальної роботи КВНЗ «Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія» Анатолій Іванович Павленко; про ключові проблеми змістового наповнення й оцінювання підручника з української літератури в умовах особистісно зорієнтованого і компетентнісного навчання розповів провідний науковий співробітник відділу навчання української мови і літератури Інституту педагогіки НАПН України Анатолій Миколайович Фасоля.

Цікаву дискусію щодо якості змісту підручників викликав виступ вчителя української мови та літератури Черкаської гімназії № 9 ім. О.М. Луценка Оксани Михайлівни Мельниченко. Доповідач запропонувала присутнім результати опитування учнів, вчителів і батьків щодо вимог до шкільного підручника та на основі їх аналізу озвучила цікаві ідеї від педагогів-практиків.

Про нові підходи до створення навчальної книги для загальної освітньої школи йшлося у виступі головного редактора Українського освітянського видавничого центру «Оріон» Ірини Володимирівни Красуцької, тема доповіді якої була «Підручники, які вчать думати, діяти і мріяти: складний шлях до взаєморозуміння.

Джерело.

Фото-звіт.


2 березня 2016 року на базі Інституту педагогіки НАПН України відбулася всеукраїнська наукова-практична конференція „Європейський вимір українських освітніх реформ”.

Програма конференції.

9.00-10.00 Реєстрація учасників.

10.00-10.25 Відкриття конференції. Вітальне слово: Василь Кремень, президент Національної академії педагогічних наук України; Павло Хобзей, заступник міністра освіти і науки України.

10.25-13.00 Пленарне засідання.

Ян Герчинські, керівник українсько-шведського проекту „Підтримка децентралізації в Україні”, професор Варшавського університету, ознайомив учасників конференції з досвідом децентралізації в Польщі.
Сергій Теплов – керівник програми eTwinning Plus PSA в Україні, доктор фізико-математичних наук, представив концепцію європейських ключових компетентностей.
Тетяна Засєкіна, заступник директора з науково-експериментальної роботи інституту педагогіки НАПН, звернула увагу на вимоги до компетентнісних результатів навчання у контексті підготовки до міжнародного дослідження якості освіти PISA-2018.
Учасникам конференції були надані інструкції для реєстрації в електронній професійній освітній мережі АІРО („Академія інноваційного розвитку освіти”).

/Files/photogallery/1303/IMG_8091.JPG
Кiлькiсть переглядiв: 13