Тема: Безпека дітей в Інтернеті.

Мета:
• формувати і учнів необхідну компетентність з питань інформаційних технологій;
• ознайомити з правилами безпечної роботи в Інтернеті;
• створити умови для партнерського спілкування;
• розвивати у школярів навички і вміння працювати з інформацією.

Матеріали: ватман, аркуші А-4, стікери 2 кольорів, маркери.
Вік учнів: 13-17 років.
Форма організації: тренінгові заняття.
Тривалість: 1,5 години.

Хід тренінгу.

Повідомлення теми тренінгу.
Привітання.
Гра «Весела квіточка».
На ватмані намальована сонечко без променів. Учасникам пропонується придумати собі «нік» і написати на стікерах у формі промінчиків і приклеїти на сонечко, розповідає своє реальне ім’я, заняття, хобі, чому саме такий «нік».
Очікування. Учасники по черзі розповідають починаючи з фрази: «Від сьогоднішнього тренінгу я очікую…»
Мозковий штурм. Інформаційне повідомлення.
Сьогодні майже кожен комп’ютер підключений до мережі Інтернет. Шоста частина світу користується мережею, а через 2 роки, за прогнозами аналітиків, це робитиме кожен третій житель планети.
З однієї сторони – це благо цивілізації, а з іншої – комп’ютеризація та інтернетизація населення є причиною повторних явищ людського суспільства. Кожна дитина семирічного віку хоча б раз побувала на порнографічному сайті. Вони відгукуються на запрошення надіслати електронною поштою своє фото, не здогадуючись, що його використають. Більше того, діти через Інтернет стають жертвами насилля. Сьогодні дуже модно шукати друзів і спілкуватися з ними через Інтернет. Цим користуються злочинці. Україна зайняла перше місце у світі серед постачальників дітей для порнографії. Чи можливо вберегти дітей?За ініціативою Європейської комісії, 9 лютого в Україні оголошено День безпечного Інтернету, ініціатором якого є Коаліція за безпеку в Інтернеті. МОН є партнером коаліції та активно підтримує соціальну ініціативу компанії «Майкрософт Україна» - програму «Онляндія: безпека дітей в Інтернеті», що діє в Україні вже 2 роки.

Гра «Хто більше?»
Тренер пропонує учасникам назвати дві соціальні мережі, наприклад «Однокласники», і «Вконтакті». Діти об’єднуються у дві групи. Завдання: за 3 хвилининаписати якомога більше Інтернет – термінів. Кожна команда по черзі зачитує по слову, якщо воно є, обидві групи закреслюють. Перемагає той, у кого залишиться більше не закреслених слів.
Питання:
Наскільки широко ми використовуємо Інтернет?
Скільки часу в день він у нас забирає?
Вправа «Небезпека в Інтернеті!»
Учнів об’єднати у дві групи. Перша команда записує негативні сторони Інтернету, друга – позитивні. Потім кожна команда представляє свою роботу.

Питання: Чого більше нам приносить Інтернет: позитиву чи негативу?
Від чого залежить наша безпека в чаті?

Вправа «Побажання Інкогніто»
Всім учасникам роздаються стікери (папірці, що наклеюються) на яких вони мають написати побажання не підписуючись і приклеїти їх на стікери із ніками учасників (вправа №1). Після того як всі виконають завдання, учасникам пропонується вгадати хто написав їм побажання. Зазвичай це важко зробити, тоді ведучий говорить, що так само важко розпізнати з ким спілкуєшся в Інтернет, адже ми не знаємо хто по ту сторону екрану, тому треба бути обережними і не давати конфіденційної інформації/фото іншим людям в мережі, коли не впевнені хто це.

Питання: Чи знаєте ви, від кого вони прийшли? Чи завжди вам можуть прислати щось приємне і правдиве?

Висновок: Як тут, так і в Інтернеті, хто реально надіслав вам повідомлення ви точно не знаєте, і це може бути людина під чужим ім’ям.

«Правила розумного користувача в Інтернеті»

Питання: Чи вивчаєте ви правила поведінки на дорогах?
Інтернет – це теж автострада, тільки інформаційна. Давайте створимо свої правила безпечного користування Інтернетом, які починатимуться зі слова «Я…» Розробляються спільно правила. Вкінці учням вручається пам’ятка.

Пам’ятка!

«6 правил розумного користувача Інтернетом»

Я буду поводитися в Інтернеті чемно і не ображати інших.
Я залишатиму нехороші веб-сайти.
Я збережу свій пароль у таємниці.
Я розповідатиму своїм батькам про проблеми та користуватимуся їхньою підтримкою.
Я шукатиму цікаві веб-сайти та ділитимуся посиланнями зі своїми друзями.
Я знаю, що в Інтернеті можуть легко обманути, й не буду повідомляти реальні імена, адреси та номери телефонів.

Вправа «Валіза» Кожен учасник продовжує фразу: «Я сьогодні зрозумів…»

Завантажити


Тренінгове заняття „Корабель” 5, 7, 10 класи.

Мета: діагностика проблем у класі, сприяння згуртуванню класного колективу.
Цільова група: класні колективи, де спостерігаються проблемні стосунки.

Хід проведення:

Привітання „Мій однокласник про мене б сказав...”
Мета: розвиток навичок самоаналізу
Час: 10 хв.
Хід:
Кожному учаснику пропонується привітатися, сказавши щось цікаве про себе, починаючи зі слів „Мій однокласник про мене б сказав...”

Вправа „Зустріч”
Мета: стимуляція учнів до відвертості у стосунках, розвиток навичок комунікативної взаємодії
Час: 10 хв.
Хід:
Учасники утворюють два кола (зовнішнє і внутрішнє) і стають обличчям один до одного. Їх завдання: привітатися з людиною, яка стоїть навпроти, після того, як тренер прочитає умову. Після кожної умови учасники роблять крок вправо.
Умови:
ви зустрілися після довгої розлуки, а до цього були в добрих, але не близьких стосунках;
ви були найкращими друзями і не бачилися рік;
людина навпроти вас дуже налякана, підбадьорте її;
ця людина зробила для вас щось непросте і приємне, ви щойно про це дізналися;
ця людина врятувала іншу людину. Що ви їй скажете?
Питання для обговорення:
Які відчуття були у вас під час висловлювань?
Як було одержувати вітання?
Від чого залежали ваші відчуття?

Обговорення метафори „Щоб вітрильник йшов вперед, необхідний не лише сильний вітер, а й підняте вітрило”
Мета: налаштування учасників на усвідомлення власної ролі у вирішенні проблем у класі.
Питання для обговорення:
Як ви розумієте даний вислів?
Що він вам підказує?

Вправа „Модель класу”
Мета: виявлення і аналіз проблем, які існують у класному колективі
Час: 30 хв.
Хід:
Етап 1. „Командам” пропонується намалювати „модель” їхнього класу.
Етап 2. „Командам” пропонується намалювати „ідеальну модель” їхнього класу.
По завершенні роботи зразки представляються в порівнянні.
Питання для обговорення:
Чи важко було створювати моделі?
Які з них вам більше до вподоби?
Як досягти ідеальної моделі?

Вправа „ Наші зміни”
Мета: визначення кроків, які учасники можуть зробити для налагодження взаємодії в колективі.
Час: 25 хв.
Хід:
Учасникам пропонується відповісти на запитання: що я хотів би змінити в стосунках з однокласниками і чим для цього можу поступитися?
Усі пропозиції записуються на липких стікерах і приклеюються до плакату „Наші зміни”.

Слово для натхнення „Монах і виноград”.
Біля воріт одного монастиря завжди сидів монах і вітав кожного, хто заходив в обитель. Він був старенький і дуже добрий. Одного разу його пригостили гроном винограду. Але монах не став його їсти. „Краще віднесу настоятелю. Він хворий. Йому це потрібніше”.- вирішив монах. А настоятель монастиря подумав, що правильним буде пригостити молодого монаха, який допомагав йому. Молодий монах йшов територією монастиря, ніс гроно винограду і побачив хлопчика, який грався. „Дитині треба дати,-”подумав він і поклав у дитячі рученята велику грону. Хлопчик біг територією монастиря і зупинився біля старенького монаха, який сидів коло воріт . Всі знали, що той дуже обмежує себе в їжі, а все краще віддає іншим. Хлопчик підійшов до старенького і пригостив його виноградом.

Завантажити


ТРЕНІНГОВЕ ЗАНЯТТЯ
«СПРОБУЙ ПОДОЛАТИ СВОЇ НЕДОЛІКИ» 7 клас


Мета: створення позитивного психологічного клімату; формування навичок самоаналізу та самоконтролю.

Вправа «Не хочу хвалитися, але я…»
Мета: відпрацювання вміння самопрезентації; зняття психоемоційного напруження. Ведучий пропонує підліткам по колу закінчити фразу: «Не хочу хвалитися, але я...».

Вправа «Спілкуємося»
Мета: дізнатися про свого друга якнайбільше; розвивати комунікативні навички. Учасники за принципом «день і ніч» об’єднуються в пари по двоє. Завдання дітям: за 5 хвилин дізнатися від свого партнера якнайбільше інформації про нього. Потім учасники обмінюються ролями. Після завершення інтерв’ю учасники по колу представляють свого сусіда, виходячи
з того, що про нього дізналися. Якщо учасники вперше виконують таку вправу, тренер може запропонувати підказки на теми: «Чого ще не знає група?», «Що я люблю, а чого не люблю?»

Вправа «Супермаркет»
Мета: формування навичок самоаналізу, самопізнання, поглиблення знань одне про одного через розкриття якостей кожного учасника. Ведучий розповідає підліткам, що вони знаходяться у супермаркеті, де можна продавати і купувати риси характеру. Після цього він роздає їм по 2 смужки паперу. Учасники на одній смужці записують рису характеру, яку хотіли б продати, а на іншій — рису характеру, яку хотіли б купити. Далі всі учасники по черзі зачитують те, що написали на смужках паперу, і кидають їх у картонну коробку. Тренер перемішує смужки, не дивлячись, витягує по 2 смужки і роздає підліткам.
Обговорення:
— Які риси характеру ви змушені були витягнути?
— Чи можете ви прийняти такі риси характеру?
— Для чого, на вашу думку, була ця вправа?

Вправа «Мокрий собака»

Мета: зняти психоемоційне напруження, створити позитивну атмосферу.
Ведучий пропонує учасникам утворити коло й уявити таке: «Ви мокрий собака, який вийшов із води. Зараз струсіть воду з голови, тепер із правої лапки, з лівої, із задніх лапок,з усього тіла». Вправу можна повторити декілька разів.

Вправа «Мої досягнення»
Мета: виявити досягнення і прагнення групи. Ведучий пропонує учасникам продовжити незакінчені речення:
• Я досягнув…
• Я прагну…
• Я впевнений…
• Я дуже хочу…
• Я намагаюся…
Обговорення. Ведучий пропонує висловитися з кожного твердження.

Вправа «Бар’єри»
Мета: усвідомлення майбутніх життєвих перспектив.
Ведучий пропонує подумати декілька хвилин і відповісти на запитання: «Що вам заважає в досягненні ваших мрій?». Необхідно написати ваші якості, риси характеру, що заважають у досягненні мрій.
Обговорення.

Вправа «Компліменти»

Мета: підняти самооцінку підлітка. Психолог пропонує зробити коло і, кидаючи учаснику м’яку іграшку, говорити комплімент.

Вправа «Емоційний ланцюжок»
Мета: створення позитивної ситуації у групі, зняття напруження. Ведучий запитує у підлітків: «З якою емоцією ви завершуєте заняття?».
Усі учасники по колу називають емоцію.

Завантажити.


Всеукраїнська акція « 16 днів проти насильства»

«Насильство в сім'ї - це мовчазний вбивця. Єдиний спосіб зупинити його - це відкрито заявити про це і дати своєму голосу бути почутим. » Пінк

Протягом останніх років з 25 листопада до 10 грудня в усіх регіонах України проходить акція "16 днів проти насильства”, в рамках якої громадськими організаціями, місцевими структурними підрозділами у справах сім’ї та молоді, центрами соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді проводяться заходи з попередження і подолання насильства в сім’ї. Акція "16 днів проти насильства” ініційована Центром Жіночого Глобального лідерства у 1991 році. Саме тоді й визначився зв'язок між насильством стосовно жінок та правами людини.
Дати акції символічно наголошують на цьому зв’язку:
25 листопада – Міжнародний день боротьби з насильством щодо жінок.
29 листопада – Міжнародний день захисників прав жінок.
1 грудня – Міжнародний день боротьби зі СНІДом.
2 грудня – Міжнародний день за відміну рабства.
3 грудня – Міжнародний день людей з обмеженими фізичними можливостями.
5 грудня – Міжнародний день волонтера.
9 грудня – Міжнародний день боротьби з корупцією.
10 грудня – Міжнародний день прав людини.
З метою привернення уваги громадськості до актуальних для українського суспільства проблем подолання насильства в сім’ї , жорстокого поводження з дітьми - адміністрація, учні та педагогічний колектив Великодимерського СЗО НВК приєдналися до акції. Була активізована діяльність з посилення інформаційно- просвітницької роботи, яка направлена, в першу чергу, на збільшення знань учнів про всі види насильства. Діти взяли участь у виставці малюнків –« Ні - насильству, так - щасливій родині», також в облаштуванні стенду «Молодь проти насильства» . Були проведені тематичні години спілкування, під час яких неодноразово згадували права дитини в сім’ї, розглядали види насильства, ознайомлювалися з довідником корисних телефонів. Учні висловлювали свої думки стосовно актуальності даної теми.
По закінченню акції хочеться звернутися до батьків наших школярів: « Пам’ятайте, щоб дитина стала людиною, батьки повинні стати опорою та гарантом його гармонійного особистісного становлення».
Не забувайте приділяти увагу повсякденному спілкуванню з дитиною. І тоді колись почуєте: «Дякую тобі, мамо, за твою науку».
Намагайтесь говорити спокійно і доброзичливо. Не зловживайте словами: «повинен», «треба». Не забувайте казати дітям «дякую», «вибач», адже вони вчаться того, чого їх навчають. Якщо дитина зростає у докорах, вона починає жити з почуттям провини.
Будьте в міру вимогливими:
• виправляйте;
• реагуйте на недоліки;
• хваліть за мінімум — карайте за максимум.
Знайте, батьки, — найкращий спадок для дітей не золото та маєтки, а гарне виховання і навчання.
«Сім'я - це найважливіше, що є у світі. Якщо у вас немає сім'ї, вважайте, що у вас немає нічого. Сім'я - це найміцніші узи всього вашого життя. »Джонні Депп.

Завантажити

Презентація "16 днів проти насильства".


Кiлькiсть переглядiв: 387