Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу Комунального закладу «Великодимерський ліцей Броварського району Київської області»

І. Загальні положення

1.1. Положення про академічну доброчесність у КЗ «Великодимерський ліцей Броварського району Київської області» (далі – Положення) закріплює норми та правила етичної поведінки, професійного спілкування між педагогічними працівниками Великодимерського ліцею та здобувачами освіти.

1.2. Положення розроблено на основі Конституції України, Конвенції ООН «Про права дитини», Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про авторське право і суміжні права», «Про видавничу справу» , «Про запобігання корупції», Цивільного Кодексу України, Статуту ліцею, Правил внутрішнього розпорядку, Колективного договору та інших нормативно-правових актів чинного законодавства та нормативних (локальних) актів ліцею.

1.3. Мета Положення полягає у дотриманні високих професійних стандартів в усіх сферах діяльності КЗ «Великодимерський ліцей» (освітній, науковій, виховній тощо), підтримки особливих взаємовідносин між педагогічними працівниками та здобувачами освіти, запобігання порушення академічної доброчесності.

1.4. Педагогічні працівники та здобувачі освіти, усвідомлюючи свою відповідальність за неналежне виконання функціональних обов’язків, формування сприятливого академічного середовища для забезпечення дієвої організації освітнього процесу, розвитку інтелектуального, особистісного потенціалу, підвищення престижу закладу, зобов’язуються виконувати норми даного Положення.

1.5. Норми цього Положення закріплюють правила поведінки безпосередньо у трьох основних сферах – освітній (навчальній), науковій та виховній (морально-психологічний клімат у колективі).

1.6. Дія Положення поширюється на всіх учасників освітнього процесу закладу.

ІІ. Поняття та принципи академічної доброчесності

2.1. Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.

2.2. Для забезпечення академічної доброчесності в ліцеї необхідно дотримуватися наступних принципів:

□ демократизму;

□ законності;

□ верховенства права;

□ соціальної справедливості;

□ пріоритету прав і свобод людини і громадянина;

□ рівноправності;

□ гарантування прав і свобод;

□ науковості;

□ професіоналізму і компетентності;

□ партнерства і взаємодопомоги;

□ поваги та взаємної довіри;

□ відкритості і прозорості;

□ відповідальності за порушення академічної доброчесності.

2.3. Кожен учасник освітнього процесу в ліцеї наділений правом вільно обирати свою громадську позицію, яка проголошується відкрито при обговоренні рішень та внутрішніх документів.

2.4. Офіційне висвітлення діяльності закладу та напрямів його розвитку може здійснювати директор або особа за його дорученням.

2.5. У разі, якщо відбулося розповсюдження інформації, яка є неправдивою, викладеною з перекрученням фактів, наклепницькою, ображає людину або може завдати іншої серйозної шкоди закладу, особа, яка до цього причетна, має зробити все можливе, щоб спростувати викривлену інформацію, зменшити обсяг завданої шкоди.

2.6. Гідним для учасників освітнього процесу є:

- дотримання Правил внутрішнього трудового розпорядку;

- культура зовнішнього вигляду співробітників та учасників освітнього процесу; - дотримання правил високих стандартів ділової етики у веденні переговорів, у тому числі телефонних.

2.7. Неприйнятним для всіх учасників освітнього процесу є:

- навмисне перешкоджання навчальній та трудовій діяльності;

- участь у будь-якій діяльності, що пов’язана з обманом, нечесністю;

- підробка та використання офіційних документів;

- перевищення повноважень, що передбачені посадовими інструкціями;

- ведення в закладі політичної, релігійної та іншої пропаганди;

- вживання алкогольних напоїв, наркотичних речовин, паління у закладі, поява у стані алкогольного, наркотичного та токсичного сп’яніння;

- пронесення до закладу зброї, використання газових балончиків та інших речей, що можуть зашкодити здоров’ю та життю людини.

ІІІ. Забезпечення академічної доброчесності учасниками освітнього процесу

3.1. Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками передбачає:

□ дотримання Конвенції ООН «Про права дитини», Конституції, законів України «Про освіту», «Про наукову і науково-технічну творчість», «Про авторське право і суміжні права», «Про видавничу справу», «Про запобігання корупції», Правил внутрішнього розпорядку;

□ утвердження позитивного іміджу закладу, примноження його традицій;

□ дотримання етичних норм спілкування на засадах партнерства, взаємоповаги, толерантності стосунків;

□ запобігання корупції, хабарництву;

□ збереження, поліпшення та раціональне використання навчально-матеріальної бази ліцею;

□ посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

□ дотримання норм про авторські права;

□ надання правдивої інформації про методики і результати власної навчальної (творчої, наукової) діяльності;

□ контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;

□ об’єктивне й неупереджене оцінювання результатів навчання;

□ надання якісних освітніх послуг з використанням у практичній професійній діяльності інноваційних здобутків у галузі освіти;

□ дотримання правил внутрішнього розпорядку, трудової дисципліни, корпоративної етики;

□ обов’язкової присутності, активної участі на засіданнях педагогічної ради та колегіальної відповідальності за прийняті управлінські рішення;

□ підвищення професійного рівня шляхом саморозвитку і самовдосконалення та підвищення кваліфікації;

3.2. Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:

□ дотримання норм Конституції України;

□ дотримання норм чинного законодавства України в сфері освіти;

□ дотримання загальноприйнятих етичних норм;

□ дотримання норм законодавства України про авторське право;

□ повагу до педагогічних працівників;

□ самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання без використання зовнішніх джерел інформації, крім дозволених (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх потреб і можливостей);

□ посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;

□ особисту присутність на всіх уроках, окрім випадків, викликаних поважними причинами;

□ користування інфраструктурою освітнього закладу відповідально, економно та за призначенням;

□ сприяння збереженню та примноженню традицій закладу, підвищення його престижу власними досягненнями у навчанні, спорті, творчості.

3.3. Порушенням академічної доброчесності вважається:

□ академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) результатів, отриманих іншими способами, як результатів власних досліджень (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;

□ фабрикація – вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі; □ фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу;

□ списування – виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;

□ обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (творчої) діяльності та організації освітнього процесу. Формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;

□ хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;

□ необ’єктивне оцінювання – свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.

ПЕРЕГЛЯНУТИ ВСІ ПОЛОЖЕННЯ

Кiлькiсть переглядiв: 75