• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Патріотичне виховання

Завдання національно-патріотичного виховання:

  • формування почуття патріотизму, любові до свого народу, його історії, культурних та історичних цінностей;
  • виховання громадянських почуттів і свідомості, поваги до Конституції та інших законів України, соціальної активності і відповідальності за доручені державні та громадські справи;
  • формування здібностей до аналізу зовнішнього та внутріполітичного становища, вміння на цій основі самостійно адекватно оцінювати події, що відбуваються у державі і світі, свою роль та місце в цих подіях;
  • створення нормативно-правової бази та комплексу заходів щодо виховання патріотичних почуттів і свідомості громадян України;
  • формування прагнення до оволодіння військовими знаннями, відповідного рівня фізичної підготовки та витривалості;
  • підвищення престижу військової служби, військова професійна орієнтація молоді, формування і розвиток мотивації, спрямованої на підготовку до захисту Української держави і служби у Збройних силах України та інших військових формуваннях, здійснення конкурсного відбору кандидатів для вступу у вищі військові навчальні заклади і проходження військової служби за контрактом;
  • створення системи військово-патріотичного виховання.

Принципи патріотичного виховання:

  • принцип національної спрямованості, що передбачає формування національної самосвідомості, виховання любові до рідної землі, українського народу, шанобливого ставлення до його культури; поваги до культури всіх народів, які населяють Україну; здатності зберігати свою національну ідентичність, пишатися приналежністю до українського народу, брати участь у розбудові та захисті своєї держави;
  • принцип самоактивності й саморегуляції забезпечує розвиток у вихованця суб’єктних характеристик; формує здатність до критичності й самокритичності, до прийняття самостійних рішень; виробляє громадянську позицію особистості, почуття відповідальності за її реалізацію в діях та вчинках;
  • принцип полікультурності передбачає інтегрованість української культури в європейський та світовий простір, створення для цього необхідних передумов: формування в дітей та учнівської молоді відкритості, толерантного ставлення до відмінних ідей, цінностей, культури, мистецтва, вірувань інших народів; здатності диференціювати спільне і відмінне в різних культурах, спроможності сприймати українську культуру як невід’ємну складову культури загальнолюдської;
  • принцип соціальної відповідності обумовлює потребу узгодження змісту і методів патріотичного виховання з реальною соціальною ситуацією, в якій організовується виховний процес, і має на меті виховання в дітей і молоді готовності до захисту вітчизни та ефективного розв’язання життєвих проблем;
  • принцип історичної і соціальної пам’яті спрямований на збереження духовно-моральної і культурно-історичної спадщини українців та відтворює її у реконструйованих і осучаснених формах і методах діяльності;
  • принцип міжпоколінної наступності, який зберігає для нащадків зразки української культури, етнокультури народів, що живуть в Україні.

Напрями національно-патріотичного виховання:

  1. державний - базується на забезпеченні державою системи військово-патріотичного виховання;

  2. соціальний - ґрунтується на вивченні норм моралі, їх дотриманні, орієнтований на усвідомлення пріоритету загальнолюдських цінностей та інтересів, виховання шанобливого ставлення до культури, історії,
    мови, звичаїв і традицій українського народу;

  3. військовий - передбачає вивчення військової історії України, переможних битв українського війська, основних зразків техніки й озброєння Збройних Сил України, набуття початкових навичок користування" ними, підвищення фізичної загартованості в інтересах підготовки до захисту Вітчизни;

  4. психолого-педагогічний - ґрунтується на вивченні психологічних особливостей молоді, їх урахуванні у процесі підготовки юнаків до військової служби, проведенні методичної роботи з узагальнення та поширення передового досвіду військово-патріотичного виховання, вдосконаленні форм і напрямів цієї діяльності;

  5. правовий - передбачає формування глибоких правових знань, прищеплення високої правової культури.

Методи національно-патріотичного виховання:

  • переконання - формування впевненості в суспільній корисності діяльності з підготовки до захисту Вітчизни;
  • стимулювання - реалізується в різноманітних формах заохочення та змагання;
  • особистий приклад - діяльність вихователя, який має бути взірцем для молоді, має забезпечувати педагогічні вимоги, вміє давати доручення і перевіряти його виконання;
  • самопідготовка - процес активного формування і самовдосконалення молодої людини, виховання почуття патріотизму, яке реалізується шляхом самозобов'язання, самостійного навчання та самоконтролю.

Напрямки роботи з батьківським активом:

  • роз'яснення батькам завдань військово-патріотичного виховання учнів;
  • ознайомлення батьків з основними методами військово-патріотичного виховання дітей;
  • залучення батьків до участі в позакласній та позашкільній роботі (допомога в проведенні походів, екскурсій, військових ігор, керівництво гуртками, бесіди з учнями) на патріотичні теми, різноманітні форми спільної пошукової і творчої діяльності.
  • різноманітні професійні знання та вміння батьків, їх захоплення при вмілому педагогічному керівництві з боку вчителів допоможуть збагатити позакласну військово-патріотичну роботу з учнями.

Рекомендації батькам щодо форм та методів національно-патріотичного виховання учнів у сім'ї:

  • ознайомлення дітей із сімейними бойовими та трудовими традиціями;
  • бесіди про героїчні подвиги українського народу;
  • читання та обговорення з дітьми книг на військово-патріотичну тематику;
  • спільний перегляд героїко-патріотичних фільмів, телевізійних передач;
  • заохочення дітей до участі в догляді за могилами воїнів та надання допомоги інвалідам війни;
  • розвиток інтересу до військової професії і служби в Збройних силах України;
  • фізична підготовка та загартування дітей.

Звіт про роботу з національно-патріотичного виховання щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді Великодимерського СЗО НВК на 2016- 2017 н.р.

Вересень

Зміст роботи Хто виконує
1. Проведено уроки мужності «Я- громадянин і патріот держави»; Класоводи
«Нас надихають подвиги героїв» Класні керівники 5-8х класів
«Зростаємо громадянами- патріотами землі, що Україною зветься» Класні керівники 9-11 класів

Жовтень

1. Брали участь у траурній церемонії «Вічна пам’ять герою-земляку» Вчителі та учні
2. Проведено педагогічну раду патріотичне виховання громадян України – передумова розвитку державності. Адміністрація
3. Проведено військово - спортивний захід «Козацькі забави» Вчителі фізичної культури
4. Брали участь у районному заході з вшанування пам’яті загиблих воїнів АТО. Презентація, присвячена Григорію Двигалу. Заступник з ВР Л. Стратілат
5. Проводилася акція «П’ять картоплин» Учком

Листопад

1. Проведено літературно-тематичний вечір «Мова рідна, калинова» Вчителі української мови
2. Проведено уроки мужності, присвячені міжнародному дню боротьби з фашизмом « Вони воювали за Батьківщину» Класоводи
3. Підготували інформаційні повідомлення «Пам’ять збереже забуте й не забуте» Вчителі історії

Грудень

1. Військово-спортивний вечір «Нумо, козаче» Педагог організатор
2. Проведено спортивні змагання до дня Збройних сил України Вчителі фізкультури
3. Передавалися листи воїнам АТО Педагог-організатор
4. Проводилася акція «Новорічний подарунок» (обездоленим дітям). Учком
5. Здійснювалась волонтерська допомога воїнам та дітям, які знаходяться на окупованій території. Педагог-організатор, учком
6. Проведено Козацький турнір Вчитель ЗВ

Січень

1. Підготували інформаційні повідомлення до Дня пам’яті жертв примусового вивезення населення України в Німеччину Вчителі історії
2. Підготували інформаційні повідомлення до Дня Соборності України Вчителі історії

Лютий

1. Проведено уроки мужності до Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав Класні керівники
2. Проведено «Козацькі забави» ( 5-8кл.) Вчителі фізкультури
3. Підготовлені літературні повідомлення про міжнародний день рідної мови Вчителі філологи

Березень

1. Проведені уроки мужності «Патріотизм- потреба України, кожного українця»; Класні керівники
2. Захід «Є така професія – захищати Батьківщину» Вчитель ЗВ

Квітень

1. Операція волонтерів «Відвідай ветерана» Учком
2. Проведені уроки мужності «Вони захищають Україну» Класні керівники

Травень

1. Продовження операції «Відвідай ветерана» Учком
2. Проведено уроки мужності «Історія трагічної сторінки», «Ми пам’ятаємо твій подвиг, солдате» Класні керівники
3. Проведено мітинг пам’яті до Дня Перемоги Заступник з ВР
Кiлькiсть переглядiв: 30