З погляду безпеки руху залізничні переїзди являють собою місця особливо підвищеної небезпеки. Гальмовий шлях поїзда набагато перевищує гальмовий шлях будь-якого безрейкового транспортного засобу.

Досить сказати, що для зупинки поїзда, що рухається зі швидкістю 60-70 км/год., необхідно 600-700 м. Тому рухатися через переїзд потрібно з великою обачністю.

При під’їзді до переїзду потрібно знизити швидкість. Рухатися через переїзд потрібно з невеликою постійною швидкістю. Обгін на залізничних переїздах і ближче 100 м перед ними заборонений.

Заборонена також стоянка транспортних засобів ближче 100 м з обох боків від переїзду.

На самому переїзді заборонена й зупинка, і стоянка.

Рухатися через переїзд та зупинятися перед ним можна тільки в один ряд.

При під’їзді до регульованого переїзду увага водія повинна бути спрямована на положення шлагбаума, світлову та звукову сигналізації.

Починати рух через переїзд можна тільки при відкритому шлагбаумі й виключеній світловій та звуковій сигналізації.

Особливо небезпечний виїзд на залізничні колії на переїзді без шлагбаума. Будь-яким способом потрібно переконатися в безпеці руху: при недостатній видимості зупинити машину перед переїздом, вийти на залізничні колії й, подивившись в обидва боки, переконатися у відсутності поїзда, що наближається.

Особливо обережним водій повинен бути в темний час доби, а також в умовах обмеженої видимості.

У випадках, коли рух через переїзд заборонено, необхідно зупинити транспортний засіб не ближче 5 м до шлагбаума або світлофора, а на нерегульованих переїздах – не ближче 10 м до першої рейки. При наявності перед переїздом розмітки «Стоп-лінія» або знаків «Рух без зупинки заборонено» і «Стоп-лінія», необхідно зупинитися біля розмітки або в зоні знаків.

Не можна починати рух відразу після проїзду поїзда. Необхідно почекати, поки поїзд відійде на деяку відстань від переїзду, щоб переконатися у відсутності зустрічного.

Вимушена зупинка на залізничному переїзді створює загрозу зіткнення з поїздом. У цих умовах водій повинен висадити людей із транспортного засобу й видалити їх на безпечну відстань.

Одночасно необхідно включити аварійну світлову сигналізацію, а при її несправності виставити самому або за допомогою пасажирів на відстані 25-80 м. за транспортним засобом знак аварійної зупинки або миготливий червоний ліхтар.

Якщо видалити транспортний засіб з переїзду не вдається, водій повинен сповістити машиніста поїзда про необхідність зупинки. Треба послати двох чоловік уздовж колій на обидва боки від переїзду на відстань не менш кілометра (якщо одну людину-то в бік гіршої видимості). Подавати сигнал зупинки машиністові поїзда вдень - круговим обертанням руки з яким-небудь добре видимим предметом (шматок яскравої тканини, шарф, шапка), а вночі – зі смолоскипом або ліхтарем.

Водій в усіх випадках повинен залишатися на переїзді біля транспортного засобу, спостерігати за можливою появою поїзда й одночасно подавати сигнал загальної тривоги у вигляді серій з одного довгого й трьох коротких звукових сигналів. У випадку появи поїзда (локомотива, дрезини) водій повинен якнайшвидше висуватися йому назустріч, подаючи сигнал зупинки.

Кiлькiсть переглядiв: 227