Засідання літературної студії «Джерело»

«Я той, що греблі рвав, я не сидів у скелі…»


Основні мотиви творчості Платона Воронька


Мета: познайомити учнів із поетичними творами П.М.Воронька; розвивати навички пошукової діяльності, творчі здібності та літературні смаки; залучати до створення власних літературних спроб; виховувати інтерес до вивчення літератури.
Обладнання: виставка збірок П.Воронька; музичне оформлення (пісні, створені за словами поезій).


Хід заняття
І. Вступне слово керівника
Листопад – останній місяць осені. І скоро календар перекине останній листок. А в перший день зими 1 грудня 1913 року зійшла зоря майбутнього майстра поетичного слова, трибуна і ніжного лірика водночас, хороброго партизанського воїна і громадського діяча П.М.Воронька. Саме у грудні 2013 року виповнюється 100 років з дня народження поета.
- Хто ж він такий Платон Воронько?
- А знайомі ми з його віршами чи не з самого дитинства, давайте пригадаємо, продовжимо поетичні рядки.
Учні пригадують поезії, знайомі ще з початкових класів
«Облітав журавель»

Облітав журавель
Сто морів, сто земель,
Облітав, обходив,
Крила ноги натрудив.
Ми спитали журавля:
- Де найкращая земля?
Журавель відповідає:
- Краще рідної немає.

«Ніколи не хвались»

Хвалився кіт, що він убрід
Дніпро перебреде.
Та як пішов –
І не прийшов,
Нема кота ніде.
І ти ніколи не хвались,
Коли не можеш – не берись.

«Кошеня»

«Кожушок»

«Помагай»
ІІ. Виступ члена літературного гуртка з повідомленням про життя і творчість поета.

ІІІ. Слово вчителя, читання учнями напам’ять поезій, вивчених заздалегідь.
Тематика лірики поета широка і розмаїта. Це і роздуми про мистецтво, красу рідної природи, про мирну працю, бо «заздрить бджілці маленькій, а не соколу в небі»
Звучать поезії
«Пахне хліб»
«Учив мене батько»
«Солодка вода»
Особливе місце у творчості Воронька займає тема війни, військового подвигу, героїзму. Вона залишилася йому найближчою, бо дуже вже багато болю принесла людині війна.
Звучать поезії
«Я той, що греблі рвав»
«Люблю я ліс»
IV. Виконання творчих вправ
1. Гра «Будівельники» (потрібно домислити початок рядків)
…сонечко …пісенька
…віконечко. …виднокраю.
…спати, …радісінька,
…вставати …вітаю.

Усміхнулось сонечко Лине моя пісенька
У моє віконечко. Аж до виднокраю.
«Годі, - каже,- спати, Я рада, радісінька,
Час уже вставати!» Сонечко вітаю.

2. Заверши поезію П.Воронька
В лісі є зелена … принесе
Там поснули … спати
А найменший … даси
Сивій мамі … спати
Каже: - Я не хочу … вереда
Утечу вночі із … хата
Коли меду не … ведмежата
Риби, сала … набрида
- Люлі, люлі треба … хати
Над синком шепоче … ковбаси
Як заснеш – тобі усе
Сон в кошівці … мати

3. Гра «Допоможи другу»
Учитель називає віршовий рядок, учні підбирають інший, щоб утворилась рима.
Із неба сніжина додолу злетіла -
(Маленька пушинка, холодна і біла)

Їх дуже багато зимою злітає
(На луки, на хати, на поле безкрає)

Сніжина упала у бір, під ялину,
(І тихо проспала холодну годину)

V. Підсумок заняття
Ось і завершилась наша зустріч. Ми спробували доторкнутися до прекрасного, ближче познайомилися з поезіями П.М.Воронька, училися віршувати, збагатили свій словниковий запас, бо влучно сказав Платон Микитович:
У слова свої закони вічно мінливого руху,
У слова свої ознаки світла, тепла, ваги.
Слово – клітина мислі, артерія сили духу.
Тільки воно єднає різні людські береги.

Кiлькiсть переглядiв: 87